Friday, January 13, 2012

Ceritera Malam Ini...

Salam semua...

Tak daa apa yang menarik untuk hari ini melainkan pergi kerja then balik rumah sambung balik kerja-kerja rumah yang terbengkalai...begitu laa rutin setiap hari sambil menjalankan pekerjaan sampingan selepas waktu pejabat..membuat kuih-kuih utk dijual pulak.

Kadang-kadang aku tak tau mau jawab apa bila ada org yang bertanya..tak penat kaa lepas kerja pastu buat lagi kuih2 utkdijual, mcm mana kau bagi masa??? Serius..bila soalan ini diajukan kepadaku, aku sendiri pun tak dapat jawab, hahahaha...

Ok laa, aku cuma bole bagitau korang semua..yang aku ni memang tak bole duduk diam...dari aku sekolah rendah sampai ..maksudnya dari umur aku masi muda budak2, remaja then skrg dah dewasa aku dah berkecimpung dengan kerja buat kuih ni. Keluarga aku bermula dari Nek Joan aku sampai laa Mama aku dan suku-sakat yg lain semuanya terlibat dengan bisnis makanan...jadi x hairan kalau aku pun macam tu...xkira la dr yg kerja biasa sampai berpangkat tinggi tp masi tetap mau berjual..hmmmm, darah tu dah mengalir dalam tubuh kita org terutamanya keturunan Nek Radiat @ Rabeka & Joan..proud to be part of them...

Pasal masa? Itu sebenarnya terpulang pada kita...kalau tanya aku, aku akan jawab....itu semua terpulang pada diri kita, kalau kita kata tak bole mmg laa otak akan kata x bole badan pun kata tak bole...tp klu hati kita kata bole, secara otomatik semuanya akan bole..

Bagi aku, Allah s.w.t telah membentangkan rezekiNya di muka Bumi ini..tinggal lg kita mau mencarinya atau tidak...

Setiap hari apa yg pasti, aku berharap agar Dia x akan putus memberikan kehidupan yang baik pada aku dan seluruh umat di dunia ini..

Oh yaa...sempena Tahun 2012 aku pun ada beberapa lagi azam yg ingin aku capai tahun ni...ni plus azam tahun lepas yg tak berjaya ;

- Spend less, save more...
- Mau kurus..
- Berbakti pada org tuaku..berikan kehidupan yg baik pada mereka.
- mau hidup happy..
- Kerja keras cari rezeki ;p

Byk lagi tp lupa....


Ok, daa.

No comments: